Welk social media platform past bij jou?

De enige plaats waar elk klein bedrijf aanwezig MOET zijn, is op sociale media. Dit is slechts een simpel feit dat niet over het hoofd mag worden gezien als u wilt dat uw kleine onderneming succesvol is.

Het probleem dat veel eigenaren van kleine bedrijven hebben, is dat ze op sociale media willen zijn, maar dat ze overweldigd worden door alle verschillende tiktok volgers kopen platforms die er zijn. Waar moet de eigenaar van een klein bedrijf met beperkte tijd zijn tijd en energie op richten?

Door alle grote platforms te begrijpen, waar hun sterke en zwakke punten liggen, kunt u een beter onderbouwde en effectievere beslissing nemen, zodat u uw tijd verstandig kunt gebruiken en sociale media in uw voordeel kunt laten werken in plaats van erdoor overweldigd te raken.

Facebook

Dit is nog steeds de belangrijkste speler op alle socialemediaplatforms, het heeft de meeste gebruikers (tenzij je meetelt dat Google+ alle mensen met een Gmail-account tot “gebruiker” van Google+ heeft gemaakt) en heeft het meeste verkeer.

Facebook is de op een na grootste zoekmachine achter Google en net voor YouTube, en heeft de meest actieve gebruikers.

Dit alles kan goed voor je zijn, maar het kan ook gelijk staan aan verdwalen in alle kattenvideo’s en memes die kunnen worden gepost.

Het geheim van succes op Facebook, en ik geloof echt dat elk klein bedrijf een aanwezigheid op Facebook nodig heeft, is om het correct te gebruiken. Dit betekent dat u en uw persoonlijke profiel worden gescheiden van uw kleine onderneming.

Maak een unieke pagina voor uw bedrijf en plaats alleen dingen die relevant zijn voor uw bedrijf en uw zakelijke niche op die pagina. Dit zal de volgers van die pagina tevreden houden omdat ze relevante en nuttige inhoud krijgen.

Maar je moet consequent posten en niet alleen waardevolle informatie promoten, maar ook delen zodat Facebook in jouw voordeel kan werken.

Dus ga op Facebook maar gebruik het correct.

Twitteren

Twitter heeft enkele van de meest loyale en actieve gebruikers van elk platform, maar dit vereist ook dat je op een consistente basis actief bent. U kunt succes hebben op Twitter, enorm succes, maar alleen als u niet alleen actief bent op het platform door te posten, maar ook door interactie met uw connecties.

Twitter heeft voor sommige kleine bedrijven het verschil gemaakt, maar alleen als ze beginnen en actief blijven. Als je denkt dat je je hier niet kunt concentreren, of denkt “Ik snap dit Twitter-gedoe niet”, dan is het waarschijnlijk beter voor je om Twitter over te slaan of een medewerker in te huren om je Twitter-account voor je te beheren.

Pinterest

Dit is de niet zo geheime nieuwkomer in de wereld van sociale media. Het heeft een zeer grote aanhang, vooral met een jonger publiek, en ze zijn erg actief om te delen en te praten over dingen die ze vinden.

Maar dit is ook een platform met veel afbeeldingen, u maakt tenslotte in feite een virtueel prikbord, dus als uw bedrijf niet goed aansluit via afbeeldingen, is dit misschien niet het juiste platform voor u.

De sleutel in Pinterest is om de juiste borden te kiezen en regelmatig aantrekkelijke en interessante foto’s te plaatsen.

Google+

Ja, dit is het vaak verguisde platform, zelfs bespot door veel ‘experts’ van sociale media, maar het heeft wel een doel. Wat doe je als je iets online zoekt? Je “googlet” iets.

Waarom zou u het eigen platform van Google niet gebruiken om meer bekendheid te krijgen? Dit geldt vooral als u een fysieke onderneming bent met een fysieke locatie. Maar alleen als u uw bedrijf eerst op Google Maps heeft weergegeven. U wilt dat uw bedrijf wordt weergegeven wanneer iemand op Google Maps naar de niche zoekt, maar dit kost wat moeite, maar kan enorme voordelen opleveren.

Zorg dus dat u eerst op de kaart staat en post vervolgens af en toe op Google+ in verband met dat eigen profiel voor het bedrijf en laat de kracht van Google u helpen om meer gezien te worden.

LinkedIn

Dit is een absolute must voor elk klein bedrijf dat zichzelf in de Business to Business-arena beschouwt. Zie LinkedIn als virtueel B2B-netwerken. Je moet hier zijn en je moet een ingevuld profiel met contactgegevens hebben. Je hoeft hier misschien niet zo vaak te posten, maar je zou hier wel aanwezig moeten zijn.

Vergeet niet dat elke interactie op LinkedIn moet worden gezien als een persoonlijke interactie op een netwerkevenement. Dus houd het professioneel en leuk, terwijl je het kort houdt en niet alleen focust op wat er voor mij in zit.

Anderen

Er zijn veel andere platforms, maar dit zijn de belangrijkste grote hitters en je moet eerst aanwezig zijn voordat je er zelfs maar aan denkt om naar iets anders uit te breiden.

A note to our visitors

This website has updated its privacy policy in compliance with changes to European Union data protection law, for all members globally. We’ve also updated our Privacy Policy to give you more information about your rights and responsibilities with respect to your privacy and personal information. Please read this to review the updates about which cookies we use and what information we collect on our site. By continuing to use this site, you are agreeing to our updated privacy policy.